Een nieuwe telefoon bestellen…

Zaterdagavond dacht ik, nu moet het er maar eens van komen. Ik ga een nieuwe mobiele telefoon bestellen met internet. Dan hoor ik er ook bij ;-). Na een tijdje gesurfd te hebben op internet, kwam ik bij de website www.mobiel.nl terecht. Deze website is erg gebruikersvriendelijk en biedt een goed overzicht van alle mogelijke abonnementen.

Nadat ik de bestelling had geplaatst, kreeg ik keurig een e-mail binnen met de bevestiging van mijn bestelling. En toen kwam er nog een e-mail binnen, precies dezelfde. En nog een. Dit bleef maar doorgaan. Om de 2 minuten kwam er een e-mail binnen. Hier ging iets fout. Helaas kon ik mobiel.nl na 5 uur ’s avonds niet meer bereiken en moest ik wachten tot maandag.

Op maandag (ik had ondertussen meer dan 400 mails weggegooid) ging ik bellen met mobiel.nl. Een aardige mevrouw zei dat ze er een melding van ging maken en dat het opgelost zou worden. Oké, even afwachten nog… Na een tijdje kwamen de e-mails niet meer binnen en ik ging er vanuit dat het was opgelost. Maar helaas, te vroeg gejuichd. De e-mails begonnen weer binnen te stromen. Toch maar weer even bellen met mobiel.nl.

Dit keer kreeg ik te horen dat ik met Telfort moest bellen, want zei versturen deze mails. “Maar ik heb mijn bestelling toch via jullie gedaan?” “Ja dat klopt, maar wij kunnen u niet verder helpen, u moet toch echt bij Telfort zijn.” Mmmm, beetje vreemd, maar ja, laat ik maar niet zeuren en gewoon Telfort bellen.

Na eerst een verkeerd nummer gebeld te hebben, wat niet meer in gebruik was, maar wat mobiel.nl me had doorgegeven, kwam ik bij het juiste telefoonnummer uit. De kosten voor dit gesprek zijn €0,30 per minuut, vertelde een bandje mij. Met een maximum van €15,-. Waarom moet ik betalen als er iets bij Telfort fout gaat? Toch maar aan de lijn gebleven. Vervolgens geprobeerd om de juiste keuze te maken om bij de juiste persoon terecht te komen. Helaas poging 1 mislukte. “Ik moet u doorverbinden naar mijn collega, want ik kan u niet verder helpen. Heeft u een momentje?” Ja, hoor, ik betaal wel… “Mevrouw, ik kan u door een technische storing niet doorverbinden. Zou u alstublieft opnieuw dit nummer willen bellen?” “En dan moet ik zeker weer opnieuw het keuzemenu afluisteren à €0,30 per minuut?” U kunt vragen om een declaratie, werd mij verteld.

 Poging 2. Een vriendelijke mevrouw stond mij te woord en probeerde mij te helpen. Maar helaas, zei kon in het systeem ook niets vinden en moest mij weer doorverbinden. Heeft u nog een momentje? Ja, hoor, ik heb tijd genoeg en ach, die €0,30 per minuut, wat maakt dat uit…

Ik kwam uit bij collega 3 van de bestellingen. “Weet u waar het over gaat? vroeg ik hoopvol. “Nee”, zei de man. “Oké, ik zal het nog wel een keer vertellen.” “Ja, maar ik doe alleen de bestellingen.” “Maar dit is toch een bestelling?” “Ja, maar u heeft al besteld.” “Ja, dus?” “U kunt me dus niet verder helpen?” “Nee.” “Oké, dan hang ik maar op…”

Even zag ik het niet meer zitten. Toen heb ik toch maar weer de telefoon gepakt en mobiel.nl gebeld. Ik kreeg een aardige meneer aan de lijn, die het even na ging vragen. “Mevrouw, er is al een e-mail over gestuurd van hoger hand, dus het moet vandaag opgelost worden.” Zo simpel kan het zijn…

Communicatieadviseur @Huiscomm | Communicatie | Internet | Social Media | fotografie | natuur & milieu | honden | hardlopen | tekenen | Bengeltje

Tagged with: , , , , , , ,
Geplaatst in Diversen

Plaats een reactie

Categorieën
Harriesgar op LinkedIn