Bengeltje in de problemen

Het was bijna rond. Het contract met de uitgever om het eerste boekje van Bengeltje uit te gaan geven. Het boekje ‘Bengeltje heeft bananen in zijn oren’ zou in september in de winkel liggen. Ik was enthousiast over deze uitgever en had een leuk contact tijdens het afstemmen van de praktische dingen om het boekje te kunnen gaan uitgeven.

Het contract zou opgestuurd worden, alles was zo goed als rond. En toen was er radiostilte… Niets hoorde ik meer van deze uitgever. De brievenbus bleef leeg. Ik heb mails gestuurd, waarop ik geen antwoord kreeg. De mobiele telefoon was uitgeschakeld. “Deze mobiele telefoon is tijdelijk niet bereikbaar, probeert u het op een ander tijdstip nog eens”, zei de stem steeds weer.

Uiteindelijk heb ik toen een tweet geplaatst met de vraag of iemands wist wat er met deze uitgever aan de hand was. Al snel kreeg ik een e-mail van een auteur die met deze uitgever in zee was gegaan. Het was niet goed. De eigenaar, met wie ik ook contact had gehad, reageerde nergens meer op. Zij kregen al een tijdje geen royalties meer uitbetaald en waren bezig met juridische stappen. Pfff, was dat even schrikken zeg! Gelukkig had ik nog niets getekend.

BengeltjeDuidelijkheid heb ik nu wel, maar ik ben weer terug bij af. Bengeltje is dus weer op zoek naar een uitgever voor zijn eerste boekje. Gelukkig krijg ik veel hulp van mensen aangeboden. Boekhandel Moordrecht heeft beloofd me een lijst met uitgevers te mailen, die ik zou kunnen benaderen. En veel mensen kennen wel een uitgever of iemand die een boek heeft uitgegeven. Erg lief allemaal!

Ondertussen kijk ik zelf ook rond en heb ik zelfs mijn manuscript al ingestuurd naar een andere uitgever. Ook bekijk ik andere mogelijkheden, zoals ‘uitgeven in eigen beheer’.

Mocht je een betrouwbare uitgever kennen? Laat het me dan weten! (info@kinderverhaaltjes-bengeltje.nl) Dat zou ik erg op prijs stellen.

Wordt vervolgd…

Communicatieadviseur @Huiscomm | Communicatie | Internet | Social Media | fotografie | natuur & milieu | honden | hardlopen | tekenen | Bengeltje

Tagged with: , , , , , , ,
Geplaatst in Bengeltje, Kinderboeken
2 comments on “Bengeltje in de problemen
  1. Omdat ik vind dat iedereen gewwaarschuwd moet worden voor deze ontbetrouwbare uitgever, noem ik hier toch zijn naam. Het gaat om Uitgeverij Boekenboet. Een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee 🙂

    Lees hier de ervaringen van anderen: http://www.schrijvenonline.org/forum/113232

  2. […] een teleurstellende ervaring met uitgeverij Boekenboet (zie mijn vorige weblog) gaat het eindelijk gebeuren. Het boekje ‘Bengeltje heeft bananen in zijn oren’ wordt […]

Plaats een reactie

Categorieën
Harriesgar op LinkedIn